17 januari 2007

De meest interessante weblog is van Pierre Gorissen


Al lang volg ik de weblog van Pierre Gorissen. Hier kun je kiezen tussen verschillende feeds.
Hoewel ik vooral de typische e-learning onderwerpen interessant vind geeft Pierre op een bijna dagboekachtige manier een beeld van allerlei zaken waar hij zich mee bezig houdt. Omdat ik ook regelmatig met hem samenwerk ontstaat een heel aardig beeld van hoe moderne communcatietechnologie een belangrijk deel van iemands werk en priveleven kan uitmaken.
Sommige zaken zijn mij net een slagje te technisch, maar daar leer ik ook weer een boel van.
Voor de gemiddelde Fontyscollega is er veel informatie over allerlei ontwikkelingen te vinden en het zal niet de eerste keer zijn als ik materiaal van Pierre (met bronvermelding) voor ondersteuning van collega's gebruik.
Een andere weblog die ik kan aanbevelen is die van Wilfed Rubens.

Dan nog iets anders. Al jaren geleden toen we voor het eerst met uitgevers nadachten over het realiseren van educatief beeldschermmateriaal was ik gefascineerd door de mogelijkheden van het GOReader concept. Samenwerking tussen hogescholen, uitgevers en technologiebedrijven leverde een m.i. ideale mix van een in kilo's heel lichte maar inhoudelijk zeer gevulde tas met interactieve mogelijkheden in allerlei onderwijssituaties.
Het GOReader concept als zodanig is al enige tijd geleden gestorven. Echter - hoewel toch nog een nicheproduct - inmiddels zou de tabletPC in combinatie met een ELO ook die rol kunnen vervullen. (Met interessante mogelijkheden vanuit zowel docent- als studentperspectief)
Voor de collega's op Fontys TF is inmiddels een kennismakings -Tablet PC ter beschikking in de digidoco-ruimte. Ze kunnen aldaar een indruk krijgen van de mogelijkheden.
Voor wie geïnteresseerd is in de educatieve mogelijkheden van de Tablet PC is er ook een weblog met newsfeed: de The Tablet PC Education Blog.

Labels:

1 Reactie(s):

op 18 januari, 2007 09:48, Blogger Geert V zei...

Hey Jean,

jij zit ook overal! Wel interessant die tablet...

 

Een reactie posten

<< Home